ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
A Hungaroringen zajló Forma-1 verseny miatt a Groupama Tanpálya 2021. július 26. és augusztus 1. között zárva tart.
 Felhívjuk a figyelmét, hogy ez idő alatt csak a Paypal vagy SimplePay rendszeren keresztül kifizetett, valamint a július 27-ig átutalással rendezett elektronikus voucherek kerülnek kiküldésre.
 A július 27-i banki munkanapot követően beérkezett összegek az augusztus 2-i héten kerülnek feldolgozásra.  A postai úton kézbesítendő részvételi jegyeket az augusztus 2-i héten továbbítjuk.
Július 25. és augusztus 1. között telefonon sem tudnak velünk kapcsolatba lépni, sürgős esetben kérjük, írjanak nekünk az ertekesites@tanpalya.hu címre.  
www.tanpalya.hu honlapunk augusztus 3-5-ig karbantartás miatt nem lesz elérhető, ez idő alatt a tréningjeinkre való regisztráció is szünetel.  
Köszönjük a megértését!
 a Tanpálya Csapata

Media

Volkswagen Arteon R-line, az okos coupe – 1. rész Travel Assist – Sávváltás a jövő felé

2021. 07. 21. 18:42

Az opcionális "Travel Assist", – amely a köznyelvben az adaptív tempomat és a sávtartó rendszer együttműködését jelenti az IQ Drive részeként – rendszert kényelmesen aktiválhatja a multifunkciós kormánykeréken található gombbal. Bekapcsolt helyzetben a rendszer képes az autót gyorsítani, a sávban tartani és megfelelő távolságból követni az előtte haladó járművet.

Fontos, hogy a rendszer a sávtartással együtt csak 60 km/h sebesség felett aktiválható, de a feltételek megléte esetén akár a dugóban araszolásra is képes, azonban hosszabb állás után – nagyjából 30-40 mp – csak gázadásra, illetve a „RES” gomb megnyomásával indul el. 

A sebességtartás azonban már 30 km/h felett aktiválható. 


Amint a vezető beavatkozik, mindig visszakapja a teljes irányítást. Hiszen minden esetben a vezetőé a teljes felelősség.

Ha bármi okból – figyelmetlenség, elalvás, rosszullét – a járművezető inaktív és nem fogja a kormányt, az Emergency Assist nevű rendszer veszi át az irányítást.

A jármű először megpróbálja felébreszteni a gépkocsivezetőt egy erőteljes fékezéssel és övfeszítéssel, majd később megismétli és amennyiben nincs reakció, az autó lassítani kezd, a sávban középen megállítja azt – elakadás jelző folyamatos villogtatása mellett.

Ez a rendszer csak aktív sávtartás esetén működik.