HU | EN
ÚJRA NYITVA 2020. MÁJUS 25-től
TANPALYA.HU
KINYIT A TANPÁLYA
2020. május 25-től újra várjuk!
VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNINGJEINK
TANPÁLYA
Ön mit tenne, ha...
...durrdefektet kapna az autópályán?
...kiugrana autója elé egy szarvas?
...egy jégbordán megcsúszna?

Próbálja ki magát vészhelyzetben!
Nálunk biztonságban gyakorolhat!
VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNINGJEINK
TANPÁLYA
Szerezz gyakorlatot ezen a pályán is!
Ifjúsági vezetéstechnikai tréningek 40% kedvezménnyel!
VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNINGJEINK
TANPÁLYA
15% KEDVEZMÉNY!
Groupama KGFB, vagy Casco biztosítással 15%-os kedvezménnyel
veheti igénybe egyes vezetéstechnikai tréningjeinket!
MOTOROS TRÉNINGJEINK
MOTOROS AKADÉMIA
MOTOROS AKADÉMIA
MOTOROZZ ÚGY, HOGY TELJES
BIZTONSÁGGAL URALOD A MOTOROD!
OFF-ROAD CENTRUM
OFF-ROAD CENTRUM
OFF-ROAD CENTRUM ÉS ERDŐ
30 hektáros erdőben több mint 20 km-es
erdei úthálózat található,
amely kiválóan alkalmas 4x4-es terepjáró képzések
és csapatépítő programok helyszínéül.
A LEGKISEBBEKNEK IS
MINIRING
OSZTÁLYKIRÁNDULÁS, CSALÁDI NAP, NYÁRI TÁBOR
6 éves kortól nyújtunk érdekes és hasznos
közlekedési ismereteket, fejlesztő programokat.
ELEKTROMOS TÖLTŐ
TANPÁLYA
Elektromos töltő
Chademo töltő a Hungaroring
területén a Tanpályán!
Kérjük használat előtt
regisztráljon: regisztráció

GROUPAMA TANPÁLYA

NYITÁS: 2020. május 25.


Hogyan hat az autókra a karantén?

2020. április 30. 14:23

Karantén – egy kicsit más megközelítésb?l. Az autók „szemszögéb?l”, pontosabban az autók érdekében. Hazánk legrégebbi vezetéstechnikai centruma, a Groupama Tanpálya fontosnak tartja, hogy a mostani nehéz id?kben is kitartson ügyfelei mellett, lehet?ségeihez mérten segítse ?ket.
A Tanpálya ugyan jelenleg a járványügyi helyzet miatt zárva tart, de g?zer?vel készül a nyitásra – zajlanak a karbantartási munkálatok, felújítások, fejlesztések. S kollégáink addig is szolgálnak néhány jótanáccsal.


Pesti Tibor vezet? instruktor ezúttal egy sokakat érint? kérdést feszeget, méghozzá azt, hogy milyen karbantartást igényelnek az autók a karantén idején, vagyis olyankor, amikor esetleg két-három hónapot is állnak a garázsban vagy éppen az utcán.
A hosszú ácsorgás közben és után bizonyt tör?dést igényelnek a járm?vek, és itt nem csupán a mosásra, takarításra gondolunk. Ahogyan talán köztudott, a legtöbb autóban az olaj a leggyengébb láncszem, azt folyamatosan ellen?rizni kell, 10-15 ezer kilométerenként cserélni is, és az a hírünk, hogy ha hosszabb ideig áll az autó akkor a kilométer prioritás helyett az id? veszi át a szerepet és évente egyszer kell futásteljesítményt?l függetlenül. Ha tudjuk , hogy hosszabb ideig állni fog akkor el?tte friss olajjal kell feltölteni a rendszert.

A motort is járatni kell, s nem csupán álló helyzetben, hanem a kerekeknek is forogni kell, hiszen az abroncsok hosszú álldogálás idején kénytelenek egy felületen elbírni az autó súlyát, ami guminként 300-400 kilogrammot jelent, és ha mindez még napon is történik, akkor el?fordulhat, hogy a kormány bizonyos sebességnél (110 km/óra, de egyes autóknál 70 km/óra) a kormány rángatni fog.
Ez ellen úgy tehetünk, hogy id?nként megjáratjuk az autót, s ha lehet?ség szerint nem napon, hanem árnyékos helyen hagyjuk.

Ami az üzemanyag-rendszert illeti: január 1-jét?l az E5-ös üzemanyagot leváltotta az E10-es, ami azt jelenti, hogy ebben a benzinben már 10 százalék bioetanol van. És ennek az üzemanyagnak az esetében három hónap alatt bizony beindulhat a gyantásodás, ami miatt eltöm?dhet az üzemanyag-rendszer. (Ez els?sorban a 2000 és 2005 között gyártott autóknál jelenthet problémát a Volkswagen csoport TSI és TFSI motorjainál 2007-2008, az újabbaknál már nem.)
Adódik a kérdés: hol lehet E5-ös üzemanyagot kapni? Sajnos nem minden benzinkúton. A nagyobb kutakon ahol van prémium üzemanyag ott sem minden tölt?állomás raktárazott be. Sajnos utána kell járni Ezek az üzemanyagok egy kicsit talán drágábbak, de ha sokáig áll az autó, meghálálja a plusz kiadást azzal, hogy nem megy tönkre.

A dízel autókra a fenti szabályok ugyanígy érvényesek, s?t, esetükben a befecskendez? rendszer még talán egy kicsit érzékenyebb is, bár ott nem történt az etanol tartalomban változás, ugyanakkor a dízel autókat muszáj hosszabb utakra elvinni „sétáltatás” során hisz a rövid utak alkalmával a regenerálódás nem tud végbe menni / nem tudja kiégetni magát /.

Ami a hibrid és az elektromos autókat illeti, esetükben is kell az üzemanyaggal foglalkozni csak pluszban még az elektromos rendszerre is figyelni kell.
Fontos tudni, hogy ezt az elektromos rendszert nem szabad teljesen feltölteni akkor, ha nem használjuk, mert ez nem tesz jót az akkumulátoroknak. Ha lehet leállás el?tt „lassú” töltést alkalmazzunk AC tölt?kapunál vagy otthoni hálózaton.
Id?nként érdemes azonban ezeket a járm?veket is „megsétáltatni”, mert az jót tesz a kerékcsapágyaknak és a felfüggesztéseknek, amelyek így nem mindig ugyanott kapják a terhelést.





Michelisz Norbert ajánlásával

Groupama  Tanpálya Adószám: 12334023-2-13 Cégjegyzékszám: 13-09-078681
Cím: 2146 Mogyoród, Hungaroring út 10. Tel: (06-28) 441-951 Fax: (06-28) 441-961


Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-83429/2015, ASZF