HU | EN
VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNINGJEINK
TANPÁLYA
Ön mit tenne, ha...
...durrdefektet kapna az autópályán?
...kiugrana autója elé egy szarvas?
...egy jégbordán megcsúszna?

Próbálja ki magát vészhelyzetben!
Nálunk biztonságban gyakorolhat!
VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNINGJEINK
TANPÁLYA
Szerezz gyakorlatot ezen a pályán is!
Ifjúsági vezetéstechnikai tréningek 40% kedvezménnyel!
VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNINGJEINK
TANPÁLYA
15% KEDVEZMÉNY!
Groupama KGFB, vagy Casco biztosítással 15%-os kedvezménnyel
veheti igénybe egyes vezetéstechnikai tréningjeinket!
MOTOROS TRÉNINGJEINK
MOTOROS AKADÉMIA
MOTOROS AKADÉMIA
MOTOROZZ ÚGY, HOGY TELJES
BIZTONSÁGGAL URALOD A MOTOROD!
OFF-ROAD CENTRUM
OFF-ROAD CENTRUM
OFF-ROAD CENTRUM ÉS ERDŐ
30 hektáros erdőben több mint 20 km-es
erdei úthálózat található,
amely kiválóan alkalmas 4x4-es terepjáró képzések
és csapatépítő programok helyszínéül.
A LEGKISEBBEKNEK IS
MINIRING
OSZTÁLYKIRÁNDULÁS, CSALÁDI NAP, NYÁRI TÁBOR
6 éves kortól nyújtunk érdekes és hasznos
közlekedési ismereteket, fejlesztő programokat.
ELEKTROMOS TÖLTŐ
TANPÁLYA
Elektromos töltő
Chademo töltő a Hungaroring
területén a Tanpályán!
Kérjük használat előtt
regisztráljon: regisztráció

GROUPAMA TANPÁLYA


Nyárigumiteszt 2019

2019. április 05. 15:09
Nyárigumiteszt 2019: a Hungaroringen mérkőztek a legnépszerűbb abroncsok

Budapest, 2019. április 5. - Az első tavaszi napsugarakkal együtt szinte menetrendszerűen szállítja a Használtautó.hu és a Nonstopgumi.hu csapata az aktuális nyárigumitesztet, immár 2012 óta. Idén hirtelen nyáriasra fordult az idő, így ezen felbuzdulva 18 abroncsgarnitúrát vetettek össze a Hungaroring szívében, a mogyoródi Tanpályán. A teszt élesen megmutatja, hogy miért kell nyári gumira váltani, és azt is, hogy milyenre érdemes.

Minden évben kiderül, hogy mennyire fontos a jó gumiabroncs, de az mindig kérdés, hogy vajon melyik fog a legjobban szerepelni az aktuális teszten. Lássuk tehát a legfrissebb eredményeket!

Az idei teszt a 205/55 R16 méretben készült, hiszen ebből fogy a legtöbb. A teszthez ezúttal is Skoda Octavia kombik szolgáltak, és a mérések sem változtak az előző évekhez képest. A tesztelők megmérték a fékutat száraz és nedves aszfalton, 60 km/óráról lassítva, a kanyarjellemzőket, a gördülési ellenállást, a beltéri zajt, és végül az abroncsok kopási képét is pontozták a többszöri vészfékezés után.

Száraz és nedves teszt

Száraz aszfalton a mezőny kétharmada 1 méteres szóráson belül maradt, ott tehát még nem kell vészes különbségre számítani, legalábbis a nyári abroncsok között. A téli és a téli alapú négyévszakos gumik viszont kompromisszumosak. Már 60 km/óráról vészfékezve is akár 3,8 méteres, tehát autóhossznyi többlet fékutat adhatnak. Ráadásul kopásuk is átlag feletti, így az is kiderült, hogy egy nyáron használt téli gumi a következő télen már nem lesz használható.

Ha valakinek leginkább a száraz úton mért fékezhetőség (és/vagy a tartósság) számít, akkor válassza a Michelin Primacy 4-et. Vízen fékezhetőségben már nagyobb különbségek adódhatnak. Ne tévesszen meg senkit, hogy itt a Goodyear EfficientGrip Performance lett az első, ugyanis az mutatta az egyik legjelentősebb amortizációt a teszt során. Az erősen kopó Goodyearhoz mérten 1 méteren belül maradt a Continental PremiumContact 6, a Bridgestone Turanza T005, a Michelin Primacy 4 és a Hankook Kinergy Eco2 K435 is. A használt és az új, télen tesztgyőztes téli gumi, valamint a négyévszakos abroncsok zöme itt is rosszul, még a száraz úton tapasztaltnál is rosszabbul szerepelt. Fontos információ, hogy az átlagos fékúthossz nőtt a felület nedvessé válásával: vizes úton nagyobb fékútra kell számítani, így követési távolságból is fokozottat ajánlott tartani.

Kanyar és kigurulás

A kanyarban elérhető legmagasabb sebesség, esetén egy biztos: a prémium abroncsok elég stabilan tartották a velük elérhető csúcstempót, míg az olcsóbb gumik kiszámíthatatlanabbak voltak. A teszt összértékeléséhez használt súlyozás szerint abszolút értékben is a Michelin Primacy 4 lett a győztes, de a tavaly is elsőként végzett abroncs előnye már nem olyan jelentős, mint az előző évben volt.

Mondd, te mit választanál?

Nem nyúlunk mellé, ha a dobogón szereplő prémiummárkák abroncsaiból választunk, de ha az ár-érték arányt nézzük, a negyedik helyezett Hankook tűnik a legjobbnak. „Fontos hozzátenni, hogy hiába szerepelnek a középmezőnyben négyévszakos abroncsok is, azok egyrészt drágák, másrészt a havas tesztünkből és az összes nyáriból is kiderült, hogy átlag feletti kopást mutatnak. A használt, lustaságból vagy időhiány miatt fent hagyott téli gumi pedig a létező legrosszabb és leginkább rizikós választás, amit a legkevésbé sem ajánlunk” – összegezte a teszt eredményeit Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.

A teszt részletes eredményei és változtatható súlyozású kalkulátora a http://bit.ly/2HXLEyu címen találhatók. A tesztről készült videó a https://www.youtube.com/watch?v=oEbk_p66-zs címen látható. 




Michelisz Norbert ajánlásával

Groupama  Tanpálya Adószám: 12334023-2-13 Cégjegyzékszám: 13-09-078681
Cím: 2146 Mogyoród, Hungaroring út 10. Tel: (06-28) 441-951 Fax: (06-28) 441-961


Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-83429/2015, ASZF