HU | EN
VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNINGJEINK
TANPÁLYA
Ön mit tenne, ha...
...durrdefektet kapna az autópályán?
...kiugrana autója elé egy szarvas?
...egy jégbordán megcsúszna?

Próbálja ki magát vészhelyzetben!
Nálunk biztonságban gyakorolhat!
VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNINGJEINK
TANPÁLYA
Szerezz gyakorlatot ezen a pályán is!
Ifjúsági vezetéstechnikai tréningek 40% kedvezménnyel!
VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNINGJEINK
TANPÁLYA
15% KEDVEZMÉNY!
Groupama KGFB, vagy Casco biztosítással 15%-os kedvezménnyel
veheti igénybe egyes vezetéstechnikai tréningjeinket!
MOTOROS TRÉNINGJEINK
MOTOROS AKADÉMIA
MOTOROS AKADÉMIA
MOTOROZZ ÚGY, HOGY TELJES
BIZTONSÁGGAL URALOD A MOTOROD!
OFF-ROAD CENTRUM
OFF-ROAD CENTRUM
OFF-ROAD CENTRUM ÉS ERDŐ
30 hektáros erdőben több mint 20 km-es
erdei úthálózat található,
amely kiválóan alkalmas 4x4-es terepjáró képzések
és csapatépítő programok helyszínéül.
A LEGKISEBBEKNEK IS
MINIRING
OSZTÁLYKIRÁNDULÁS, CSALÁDI NAP, NYÁRI TÁBOR
6 éves kortól nyújtunk érdekes és hasznos
közlekedési ismereteket, fejlesztő programokat.
ELEKTROMOS TÖLTŐ
TANPÁLYA
Elektromos töltő
Chademo töltő a Hungaroring
területén a Tanpályán!
Kérjük használat előtt
regisztráljon: regisztráció

GROUPAMA TANPÁLYA


Totalcar tréning - Bertalan Miklós: "Kötelezővé tenném!"

2019. június 07. 11:34
Színes társaság, fiúk és lányok, "benzinvérű" autósok. A Groupama Tanpálya évek óta működik együtt vezetéstechnikai tréningjein a Totalcar csapatával – az egyik ilyen bázis tréningre hívták meg "szakmázni" Bertalan Miklóst, aki a legendás Nürburgringen dolgozik instruktorként. Őt kérdeztük a tapasztalatokról. 

Miben különbözött ez a totalcaros tréning más hétköznapi tréningektől? 
Alapvetően ez egy bázis tréning volt, amelyre normál esetben bárki jelentkezhet, de mivel a Totalcar időről időre saját szervezésében is meghirdet ilyet, ezekre az átlagos civil sofőrök és autók helyett inkább sportos, különleges, hobbiautóval érkeztek a résztvevők - árulta el Bertalan Miklós.  - Most sem csak Golfokkal vagy Focusokkal jöttek, hanem Mustanggal, Mazda MX5-össel. 

Gondolom, akkor más nyelven is kellett velük kommunikálni...
Már az elméleti részben is kidomborítottuk, miként mennek a dolgok egy versenypályán, hogyan kell beülni egy versenyautóba, milyen veszélyekre kell figyelni - igazából úgy fogalmaznék, hogy kicsit kiszíneztük az utcai vezetéstechnikai tréninget. Azután amikor következett a gyakorlati rész, mindenkihez igyekeztem beülni egy feladat erejéig, ami nagyon jópofa volt, mert nagy többségben tényleg elvakult benzinvérű autósok jöttek el a tréningre. Színes társaság, s nemcsak fiúk, hanem lányok is. 

Mit vártak tőled? 
Azt éreztem, kicsit feszültek lettek, amikor beültem melléjük, izgultak, hogy rájuk szólok amiatt, hogy ülnek, hogy fogják a kormányt, de hamar rájöttek, hogy nem vizsgabiztos vagyok. Sajnos mindenkire csak körülbelül öt perc jutott, de ennyi idő alatt is "átment" az üzenet, hogy nagyon fontos, miként ülünk a kocsiban, hogy fogjuk a kormányt, mire kell figyelni, hova kell nézni, hogyan kell felkészülni a váratlan eseményekre. 

Számodra milyen tanulságot hozott a tréning? 
Megerősítette, amit eddig csak sejtettem, hogy egy ilyen tréning még a gyakorlott vezető számára is nagyon komoly tapasztalatszerzés. Szívem szerint egyébként a jogosítvány megszerzése előtt mindenki számára kötelezővé tennék egy ilyet, mint ahogyan Ausztriában vagy a skandináv országokban már meg is teszik. Főleg azért, mert volt olyan sofőr, aki ötvenezer kilométert vezet évente, évtizedek óta, és még őt is érték meglepetések.
 
Mi lepte meg a legtöbb résztvevőt? 
Az első gyakorlat a satufék - ennek során kiderült, hogy a legtöbben soha életükben nem álltak meg padlófékkel. Simogatták a fékpedált, rájuk kellett szólni, hogy ugorjanak már bele úgy tisztességesen, ne sajnálják a fékbetétet vagy a gumit, hiszen az a cél, hogy megálljanak az akadály előtt, ne menjenek neki. A gyakorlottabbak számára ez nem volt annyira különleges, ám a műgyanta és a rántópad például a tapasztalt sofőröknek is okozott meglepetést. Ezen a felületen mindenki számára kiderült, mekkora a különbség féktávon a téli és a nyári, az új és a használt gumik között, hogy mennyit jelent egy jó abroncs. 

A nürburgringi tréningekhez viszonyítva mennyiben másak az itthoniak, mennyiben volt más a Groupama Tanpályán megtartott esemény? 
A nürburgringi egy nagy sebességű pálya, olyan, mintha a Hungaroring teljes nyomvonalán köröznénk, szorozva hárommal. Persze, a Tanpályának is vannak olyan tréningjei, amelyek során a résztvevők felmennek a pályára, de akkor is csak két-három szakaszon gyakorolnak, egymástól elkülönítve. Szóval egy nagy sebességű kurzus teljesen más, mint egy ilyen bázis kurzus, hiszen itt negyvennél gyorsabban nem is lehet menni, annyiból viszont hasonlít egymáshoz a kettő, hogy az emberek miként reagálnak, mennyire meglepi őket a saját kocsijuk viselkedése, amelyben pedig a fél életüket leélik. S az is kiderült, egy bázis tréning is tud stresszhelyzetet teremteni. 

Mi volt a legfurcsább kérdés, amit neked szegeztek? 
Főleg arról kérdezgettek, mi volt a legjobb autó, amit vezettem a Nürburgringen, hogy hány baleset történik ott hetente, mert hát a youtube-on mindenki csak ezt látja. Ugyanakkor megtisztelő volt, hogy hobbiautósok engem kértek meg, mondjak véleményt a kocsijukról, jól van-e beállítva, jó-e rajta a gumi - vagyis nem akartak nálam jobban érteni a saját kocsijukhoz.

A hangodból úgy tűnik, számodra is izgalmas volt ez a tréning... 
Abszolút, és alig várom a következőt!

 








Michelisz Norbert ajánlásával

Groupama  Tanpálya Adószám: 12334023-2-13 Cégjegyzékszám: 13-09-078681
Cím: 2146 Mogyoród, Hungaroring út 10. Tel: (06-28) 441-951 Fax: (06-28) 441-961


Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-83429/2015, ASZF