3,5 tonna feletti járművekkel.
A vezetéstechnikai tréningon a kockázat kizárásával ismételhetők a veszélyhelyzetek és az ebben érintett gépjárművezető által végrehajtott cselekvéssorozatok. Üresen a rakomány ill. az utasok nélkül, fokozott a teherautók és a buszok megcsúszási veszélye. Az orrmotoros, hátsókerék hajtású járművek súlyelosztása terheletlenül kedvezőtlen, hiszen kevés a hátsó tengelyre jutó súly, így kicsi az abroncsok tapadóereje. Ha ezt a tapadóerőt a vezető mind elhasználja a hajtásra, akkor nem marad elég oldalvezető erő, és a jármű kifarol. Ezt a megcsúszó nagy tömeget igen nehéz ellenkormányzással korrigálni.
A tantermi foglalkozásokon a következő témák kerülnek megbeszélésre:
- helyes üléspozíció
- helyes kormányfogás, kormánykezelés
- optimális fékezés vészhelyzetben
- fékezés különböző tapadású útfelületeken
- célzott fékezési manőver
- kikerülés egyenes úton és kanyarban
- alul és túlkormányzottság, ezek korrigálása
- ellenkező ívű kanyarokban való helyes vezetéstechnika
- fékezetten kerülés, sávváltás
Ezen témák gyakorlatba való átültetése egy 9%-os lejtésű pályán történik, a feladatok természetesen nem csak lejtmenetben, hanem hegymenetben is végezhetők.
Busz és tehergépkocsi tréning |
Időtartam: |
420 perc (9.00-16.00) |
Pályák: |
Lejtő- és hegymeneti pálya |
Díja: |
88 990 Ft /fő (70 071 Ft + Áfa) |