A Fuvarozó nyerte az Arany Pedál-díjat - Véget ért az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenye

2015. 01. 23. 10:08

Első alkalommal osztották ki az Arany Pedál-díjat, és a győztes… Nem, nem hazánk egyik legjobb női autóversenyzője, nem a hétszeres ralibajnok, hanem a fuvarozó, a Waberer’s megbízott tesztsofőrje. Az első alkalommal megrendezett ISDC, vagyis autós szakmák közlekedésbiztonsági versenye jó néhány tanulságot hozott, s természetesen folytatásért kiált…

51770.6 kilométert tettek meg az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenyének (I-Cell Safe Drivers’ Competition – ISDC) résztvevői a hagyományteremtő céllal elindított megméretés hat hete alatt (2014. november 26. – 2015. január 7. között) városban és autópályán, éjjel és nappal, bel- és külföldön egyaránt. Miközben az úttörő jellegű i-Cell rendszer „figyelte” a manővereiket, az esetleges sebességtúllépéseiket. Utóbb kiderült, a járműbe épített flottakövető fedélzeti egység és a kamerás passzív közlekedésbiztonsági eszköz nagy motivációs erőként hatott az autóvezetőkre. 




A fuvarozó, a futár, a szervizes, a buszvezető, az értékesítő és a taxis mérette meg magát, kiegészülve hazánk két jól ismert pilótájával, a gyorsasági autóversenyző Bús Edinával és a hétszeres ralibajnok ifjabb Tóth Jánossal. Bús Edina egyébként „nagy hajrával” végül felzárkózott a dobogós helyre a fuvarozó és a futár mögé…
„A Tanpálya szívesen áll minden olyan kezdeményezés mögé, amely a biztonságos közlekedést szolgálja” – mondta a verseny kezdetén Gazsi Júlia, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum ügyvezetője, s a hungaroringi tanpálya instruktorai ennek megfelelően sok energiát fektettek a kiértékelésbe.
„Az i-Cell egy olyan eszköz, amellyel a defenzív vezetés elemeit – különös tekintettel például a távolságtartásokra – detektálja . Mivel a rendszer sípolással jelez, a tanulási folyamat tulajdonképpen önműködő, egy idő után a jelzések nélkül is belesimul a sofőr vezetési stílusába, hogy mi a biztonságos és mi nem. A biztonságos közlekedés másik nagyon fontos eleme a sebesség, amely a szabályokon túlmenően is nagyon fontos. A készülék a GPS-től függetlenül felismeri a táblákat és felhívja a figyelmet a sebességkorlátozásokra is. Olyan tanító eszköz ez, amely az automatizmusokra épül. Az automatizmusok mellett természetesen a mélyebb összefüggéseket feltáró továbbképzéseken – amelyekre a Tanpályán is van lehetőség – a megszerzett tudás még jobban elmélyíthető” – hangsúlyozta Kovács Attila, a Tanpálya instruktora, aki azt is hozzátette, ők elsősorban nem versenyként tekintettek az ISDC-re, sokkal fontosabb volt számukra a megméretés közjót szolgáló üzenete. 




Érdekesség, hogy a fuvarozó a verseny teljes időtartama alatt magabiztosan vezetett és végig sikerült őriznie elsőségét. „Büszkék vagyunk arra, hogy gépkocsivezetőnk, Kóti Gyula nyerte el az Arany Pedál-díjat. Bíztunk a jó szereplésében, hiszen több mint egy évtizede dolgozunk együtt, és mindig kiváló teljesítményt nyújtott” – mondta Szemerey Lóránd, a Waberer’s Szemerey Logisztikai Kft. ügyvezetője, amikor átvette a győztesnek járó díjat.
Az ISDC egyik sztárja, Bús Edina, kétszeres Lotus Ladies Cup-győztes autóversenyzőhöz méltón hatalmasat hajrázott, és végül a szervizest megelőzve, a harmadik helyen végzett. „Örülök, hogy részt vehettem ebben az egyedülálló kezdeményezésben. Autóversenyzőként főleg a követési távolság betartása okozott gondot, de sikerült hétről hétre egyre jobb teljesítményre sarkallnom magam. A hathetes megmérettetés tapasztalatai alapján nem csak biztonságosabban vezetek, de autóvezetői kultúrám is sokat fejlődött.
Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója az A38 hajón megtartott díjkiosztón elmondta: „A hagyományteremtő szándékkal elindított ISDC számos újítással mindenképpen folytatódni fog 2015-ben is, egyik legfontosabb célját viszont már az első évben elérte. A közlekedésbiztonság ügye iránt elkötelezett cégként mindenekelőtt a körültekintő, defenzív vezetés fontosságára szerettük volna felhívni a figyelmet, és egyúttal bemutatni, milyen széleskörű lehetőségeket rejtenek az alapvetően flottakövetési feladatokra használt berendezések.”
Kiss Csaba, a közlekedésbiztonsági versenyt szakmai támogatásával erősítő ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság képviseletében az ISDC társadalmi szerepéről beszélt: „A tavalyi évben közel 600-an vesztették életüket különböző közlekedési balesetekben Magyarországon. Minden olyan kezdeményezést támogatunk, ami a biztonságosabb közlekedésre hívja fel a figyelmet, ráadásul az i-Cell esetében egy fontos ügyet felvállaló magáncég programjáról van szó, ami különösen dicséretes. Bízunk benne, hogy a hagyománnyá váló ISDC hozzájárul majd a közlekedési balesetek számának csökkenéséhez, a Rendőrség mindenesetre a folytatásban is garantálni tudja a támogatását.”

 



Az ISDC összesített végeredménye:


Összesített helyezés

Résztvevő

Megtett kilométerek

Elért pontszám (max. 1000)

1.

Fuvarozó

10662,4

950

2.

Futár

14965,6

872

3.

Bús Edina autóversenyző

2114

834

4.

Szervizes

3157,7

826

5.

ifj. Tóth János autóversenyző

2491,8

772

6.

Buszvezető

10308,5

751

7.

Értékesítő

3118,2

723

8.

Taxis

4952,4

645