Nemrég egy Audi Q5 40 TDI vendégeskedett a Tanpályán, amelyet közúton és könnyű terepen is kipróbáltam.
Az Audi Q5 a német luxusmárka legkelendőbb járműve, amelynek jó oka van. Ebben a középméretű SUV-ban a kényelmet, a praktikusságot és a nagyszerű vezetéssegítő berendezéseket találja meg a vásárló.
A Q5 eladásai jók – bár nem máshol kell megállnia a helyét, mint a Mercedes-Benz GLC, a BMW X3 és a Lexus NX-et magában foglaló zsúfolt szegmensben.
2021-re az Audi Q5-öt felfrissítették: nagyobb teljesítménnyel, több aktív biztonsági funkcióval és továbbfejlesztett technológiával vértezték fel. A modellfrissítés határozottan jót tett a márka középméretű SUV-jának. Az élesebb vonások még jobban kihangsúlyozzák a tervezők technokrata irányultságát, amely az Audi jellemző iránya már pár éve.
A három német prémium márka más-más utat választott a belső kialakítást illetően. Nekem ez a sok fémmel és képernyőkkel felszerelt szögletesség egy kissé rideggé teszi a Q5 belterét, viszont a kialakítás, az összeszerelés és minőség természetesen első osztályú.
Először a Mátra szerpentinjeit megcélozva az M3 autópályán vezetett az utam. A remek hifi hangját a téli abroncsok normálistól egyel magasabb zajszintje sem nyomta el. Ezen kívül – a prémium kategóriához híven – nyugalom és csend uralkodott a beltérben.
A szerpentinen – magas építésű autótóhoz képeset elég jól kanyarodott az Audi, a forszírozott kanyarodásnak csak a téli abroncsok és a rendkívül érzékeny, szinte azonnal beavatkozódó menetstabilizátor húztak határt.
Azért a DSG az DSG!
Rendkívül intelligens a sebességváltó, szinte kitalálta a gondolataimat. A tesztút alatt egyszer sem fordult elő, hogy megvárakoztatott volna, tű élesen akkor kapcsolta le vagy fel a fokozatokat,amikor arra éppen szükség volt.
Visszatérve a Hungaroringre a régi motocross pálya felé kanyarodtam – bár tudva azt, hogy egyáltalán nem idevaló a Q5, azért a képességeire mindenképpen kíváncsi voltam.
A futóműve miatt nagy segítség volt a hegymeneteknél a kipörgésgátlón alapuló differenciálzár – gond nélkül haladtam végig a szabadidőautók részére kialakított pályán. Meglepő módon sehol nem értünk a kerekeken kívül a talajhoz, tehát kategórián belül átlagon felüli terepszögekkel rendelkezik a Q5-ös.
Összkép:
• Tágas
• Kiforrott, sportos design
• Elegendő motorerő
• Jó sebességváltó
• Prémium minőség
• Kissé rideg beltér