Március elején érkezik Magyarországra Michelisz Norbert új versenyautója, de a WTCC tavalyi privát világbajnoka februárban kipróbálhatja egy spanyolországi teszten a prototípust.
Nagyon úgy tűnik, a WTCC világbajnokság magyar klasszisa, Michelisz Norbert még közelebb kerül a nagy álmához, az abszolút világbajnoki címhez. A Yokohama Drivers Trophy tavalyi bajnoka ugyanis ettől az évtől kezdve megkapja a Honda gyári autóját, valamint az ezzel járó valamennyi fejlesztést és támogatást. A Zengő Motorsport csapatfőnöke, Zengő Zoltán elmondta, versenyzője már februárban kipróbálhatja a Honda 2012-es prototípusát a spanyolországi gyakorláson. Noha idén egy autós csapat lesznek, nem engedik el Wéber Gábor kezét sem: ha sikerül elintézni, akkor pár versenyen megpróbálják beültetni a tavaly bemutatkozott Hondába.
- Sokszor nyilatkozta korábban Ön is és Michelisz Norbert is, hogy a privát világbajnoki cím megszerzését követően az abszolút elsőséghez bizony szükséges lenne gyári támogatás. A héten jelentették be, hogy márkát váltva immár ez a vágyuk is teljesült. Miért pont a Honda, és miért pont most?
Zengő Zoltán: - Először is szeretném megköszönni a BMW Magyarországnak és a BMW Motorsportnak az elmúlt kétéves támogatást, örülök, hogy részesei voltak a sikernek, hiszen azt közösen értük el. Ugyanakkor a Yokohama Drivers’ Trophy megnyerése után hirtelen nem láttam új célt, ám a Hondával tovább álmodhatunk, akár egy világbajnoki címről is. Sok alternatívánk egyébként sem maradt, ugyanis a BMW bejelentette, nem fejleszti tovább az autót, hanem a DTM felé fordul, ráadásul ennek tudtával olyan lehetőséget kellett keresnünk, amellyel a 2014-es szabályváltozásokra is felkészülhetünk.
- Mikor kezdődtek meg a Hondával a tárgyalások?
Zengő Zoltán: - Az idei portugál versenyen jöttek oda hozzánk, hogy érdekelne-e minket az egyik privát autójuk. Mondtak egy összeget, majd elkezdtük figyelni egymást, ugyanakkor folyamatosan tárgyaltunk velük. Hat hónap alatt értünk el a szerződésig, és nagyon büszke vagyok arra, hogy immár biztosítani tudtam Norbi számára egy gyári autót, amellyel a legmerészebb álmainkat is valóra válthatjuk. Az idei esztendőt, legalábbis a nagy részét ismét feláldozzuk a tanulásra egy komoly háttérrel rendelkező autóval, hogy 2014-ben mindkét fél készen álljon arra, hogy a hőn áhított abszolút világbajnoki címet megszerezze. Aki csak egy kicsit is tisztában van a túraautózás feltételeivel, az pontosan tudja, milyen más a világ a versenyeken, ha van gyári háttered.
- Azért tisztázzunk valamit. A Zengő Motorsport marad privát csapat, és a Honda gyári csapatában két klasszis, Monteiro és Tarquini fog versenyezni. Norbi illetve a csapat mindent megkap, amit a gyári pilóták?
Zengő Zoltán: - A Honda számára az elsőszámú projekt a WTCC, és kimondták, két éven belül meg kell szereznie valamelyik pilótának az abszolút világbajnoki címet. Norbi számára ugyanazokat a feltételeket biztosítják, mint a gyári csapat pilótáinak, azaz az összes teszten ott lesz, minden fejlesztést megkap. A három versenyző között csak egy különbség lesz: Monteiro és Tarquini fizetést kap a Hondától, Norbi nem.
- Nem okoz majd nehézséget versenyzőjének, hogy elsőkerekes autóval kell immáron száguldania?
Zengő Zoltán: - Norbi elsőkerekes autókon nőtt fel, így nem lehet gond számára a hátsókerekes BMW utáni átállás. Egyszerű a dolga, csak elő kell hívnia a benne lévő emlékképeket.
- Mikor érkezik meg Magyarországra Norbi új versenygépe?
Zengő Zoltán: - Március elején kapjuk meg a kész, 2013-as Hondát, ám addig szeretném elérni, hogy négy-öt szerelőnk kimehessen az olaszországi gyárba, és már az autó összerakásában tevékenyen részt vehessen. Egyébként Norbi már február közepén kipróbálhatja a Honda 2012-es prototípusát, ugyanis a két gyári
pilótával együtt spanyolországi teszten fog részt venni. Mindenben maximálisan segítőkész a gyár, az
egész olyan, mintha egy mesének lennénk a főszereplői.
- Tanulóév ide, új autó oda, a tavalyi privát világbajnoknak azért már idén is hoznia kell magát…
Zengő Zoltán: - Ugyan a Chevrolet gyári támogatása megszűnt, de a tavaly még elkezdett és az év
végéig befejezett fejlesztésekkel idén is ők lesznek még a legerősebbek. Norbitól azt várhatjuk, hogy
egyre jobb eredményeket hozzon, néhányszor álljon dobogóra, és ha az év végén ötödik helyen végez
az abszolútban, már nagyon elégedett leszek.
- Azt már bejelentették, hogy a költségek megnövekedése miatt ismét egyautós csapat lesz a Zengő Motorsport. Tudja már, hogy mi lesz Wéber Gáborral?
Zengő Zoltán: - Gabi kezét sem engedjük el, ugyanis keressük a lehetőségét annak, hogy valamelyik sorozatban mindenképpen versenyezzen. Ám a WTCC-től sem köszön el, ugyanis egyrészt a tesztek alkalmával számítunk rá, másrészt az a tervem, hogy a Honda prototípusával szeretném elindítani egy-két idei versenyen is. Ugyanis 2014-ben megint két pilótával, Norbival és Gáborral szeretné a csapat végigversenyezni a teljes szezont.
Gyulay Zsolt: „Továbbra is segítjük Norbit”
Ahogy 2012 novemberében közösen ünnepelt Michelisz Norberttel a privát világbajnoki cím megszerzését követően a Hungaroring Sport Zrt. és a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum – ugyanis utóbbinak immáron második éve lesz hivatalos Arca a versenyző –, úgy most, a Hondával kötött, kétségkívül előnyös szerződést követően is figyelemmel kíséri a WTCC magyar klasszisának teljesítményét. Gyulay Zsolt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kijelentette, ahogy eddig, úgy továbbra is minden segítséget megadnak számára a minél eredményesebb szerepléshez.
„Már az is fantasztikus eredmény, amit Norbi eddig elért, ám ez a mostani szerződéssel garantált a töretlen fejlődése, valamint a Honda gyári autójával valóra válthatja saját és csapata álmát, és megszerezheti az abszolút világbajnoki címet is. Norbi nem véletlenül lett tavaly év végén immár zsinórban másodszor az Év legnépszerűbb sportolója, hiszen akaratereje, szorgalma, ugyanakkor udvariassága és kiváló eredményei ellenére tapasztalható szerénysége már eddig is példaképpé emelte őt az autósportot kedvelők szemében. Bízom abban, hogy az együttműködésünk a jövőben is töretlen marad, ugyanis a 2012-es esztendő egyértelműen bebizonyította, hogy Norbin keresztül a Tanpálya még eredményesebben tudta eljuttatni a balesetmentes közlekedésért folytatott kampányaink üzeneteit az emberek számára, és ez a kapcsolat ebben az évben további eredményeket hozhat. Már most nagyon várom, hogy jövőre az új autójában, a WTCC privát világbajnokaként, de már gyári pilótaként guruljon ki a Hungaroring aszfaltjára a túraautó-világbajnokság 2013-as sorozatában. Ott, ahol a magyar autósport egyetlen világbajnokának saját bevallása szerint is a legnagyobb szeretet fogadja” – fogalmazott Gyulay Zsolt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke, a Hungaroring Sport Zrt elnök-vezérigazgatója.
A Hondánál maximálisan bíznak Micheliszben
A Zengő Motorsport klasszisában nemcsak csapatfőnöke, hanem a Honda teljes vezérkara – nemzetközi és magyar egyaránt – is hisz, bíznak abban, hogy közösen számos sikert aratnak majd az elkövetkezendő években.
Reisz János ügyvezető, Honda Hungary: „Nagy öröm számunkra, hogy a tavalyi év végén visszatért a Honda a Magyarországon hihetetlenül népszerű FIA Túrautó-világbajnokságra, és csak fokozza ezt az érzést, hogy a Civicben egy kis ország nagy pilótája is helyet kaphatott. Az autó már az első versenyeken bizonyított Tiago Monteiro kezei alatt, de tudjuk, hogy komoly munka vár a gyári csapatra és a Zengő Motorsportra is. Ilyen összeállításban azonban egyértelműen bízunk a sikerben. Nagyon drukkolunk Norbertnek és a csapatnak, kívánjuk, hogy a bátran megfogalmazott világbajnoki álmaik a Hondával váljanak majd valóra.”
William De Braekeleer, Motorsport Manager Honda Motor Europe Ltd.: „Már a kezdetektől feltett szándékunk volt, hogy privát csapatok számára is elérhetővé tegyük a Civic WTCC-t. A Zengő Motorsport rendkívül profi versenycsapat, Michelisz Norbert pedig tehetséges és széles körben elismert versenyző. Nagyon örülünk, hogy egy ilyen versenyzővel erősödtünk a konstruktőri világbajnoki címért folytatott harcban, és mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobb versenytechnikát nyújtsuk számukra a saját céljaik eléréséhez.”
Alessandro Mariani a JAS Motorsport ügyvezető igazgatója, a Honda Racing Team JAS csapatfőnöke: „Nagyon örülök a Honda választásának, amit én személy szerint a kezdetektől fogva támogattam a Zengő Motorsport professzionalizmusa és Norbert természetes gyorsasága folytán. Nem csak a Honda Racing Team JAS csapatfőnöke vagyok, de szintén és elsősorban a WTCC-s Honda Civicek megépítéséért felelős JAS Motorsport ügyvezető igazgatója. Ha pedig a Zengő Motorsport teszem azt, futamot nyer majd a gyári autókat is legyőzve, az azt fogja jelenteni, hogy a Honda R&D egy erős motort fejlesztett, továbbá a JAS is jó munkát végzett, és egy versenyképes kasztnit építettünk. Úgyhogy ha Norbert futamot nyer, én boldog leszek, ráadásul hiszem, hogy ez a társulás a Honda lehetőségeit és esélyeit is növelni fogja a bajnokságban.” (forrás: p1race.hu)